MCB09

Moduł pełni funkcję konwertera magistrali CAN-BUS samochodów osobowych na standard J1939 (CAN-FMS) stosowany w samochodach ciężarowych. Zastosowanie modułu pozwala na to, by dane telemetryczne (takie jak:dystans, prędkość, obroty, poziom paliwa, itp) z samochodu osobowego (różnych producentów) mogły być odbierane przez systemy GPS/GSM wyposażone w wejście CAN-FMS a następnie przesyłane już w tym jednym standardzie na serwer systemu analizy danych eksploatacyjnych floty pojazdów.

 

Moduł współpracuje a magistralą CAN-BUS wielu marek (producentów) pojazdów.

 

Konfiguracja urządzenia lub aktualizacja jego oprogramowania wbudowanego (firmware) odbywa się za pomocą Bootloadera z odpowiednią wiązką i komputera z systemem Windows i (darmowego) oprogramowania.

 

Elementy zestawu
  • Moduł główny 1 szt
  • Wiązka sygnałowa 1 szt
Funkcje modułu
Bezstykowy odbiór sygnałów cyfrowych
(możliwe z MCB-CLICK-CAN)
Konwersja CAN-Bus samochodu na standard CAN-FMS (J1939)
Konwersja CAN-Bus samochodu na standard UART
(po wgraniu firmware MCB10)
Obsługa standardu J1939 (CAN-FMS)
Analogowe wejścia i wyjścia modułu
Wejście: Status zapłonu
Wyście: status RPM (z CAN-Bus)
Wyjście: Hamulec (światło STOP)
(ograniczone)
Wyjście: Status pracy
Wyjście: Status zapłonu
Cechy modułu
Programowanie trybu pracy używając komputera PC z użyciem Bootloadera
Możliwość aktualizacji oprogramowania modułu używając PC i Bootloadera
Obsługiwane prędkości magistrali CAN
33...500 Kbit/s
Liczba obsługiwanych modeli pojazdów
~350
Liczba odczytywanych komunikatów z magistrali CAN
~30
Porty komunikacyjne
Wejście: CAN-Bus (J1939)
Wyjście: CAN-Bus (J1939)
Wyjście: UART (0...5V)
(po wgraniu firmware MCB10)
Dane techniczne
Zakres napięć zasilających
6...36 V
Pobór prądu
(przy 12V) 8 mA
Zakres temperatury pracy
-40...85 °C
Wymiary obudowy (dług. x szer. x wys.)
45 x 55 x 18 mm
Klasa szczelności obudowy
IP40