MCB09

Moduł pełni funkcję konwertera magistrali CAN-BUS samochodów osobowych na standard J1939 (CAN-FMS) stosowany w samochodach ciężarowych. Zastosowanie modułu pozwala na to, by dane telemetryczne (takie jak:dystans, prędkość, obroty, poziom paliwa, itp) z samochodu osobowego (różnych producentów) mogły być odbierane przez systemy GPS/GSM wyposażone w wejście CAN-FMS a następnie przesyłane już w tym jednym standardzie na serwer systemu analizy danych eksploatacyjnych floty pojazdów.

 

Moduł współpracuje a magistralą CAN-BUS wielu marek (producentów) pojazdów.

 

Konfiguracja urządzenia lub aktualizacja jego oprogramowania wbudowanego (firmware) odbywa się za pomocą Bootloadera z odpowiednią wiązką i komputera z systemem Windows i (darmowego) oprogramowania.

 

Elementy zestawu
  • Moduł główny 1 szt
  • Wiązka sygnałowa 1 szt
Funkcje modułu
  • Bezstykowy odbiór sygnałów cyfrowych (możliwe z MCB-CLICK-CAN)
  • Konwersja CAN-Bus samochodu na standard CAN-FMS (J1939)
  • Konwersja CAN-Bus samochodu na standard UART (po wgraniu firmware MCB10)
  • Obsługa standardu J1939 (CAN-FMS)
Analogowe wejścia i wyjścia modułu
  • Wejście: Status zapłonu
  • Wyście: status RPM (z CAN-Bus)
  • Wyjście: Hamulec (światło STOP) (ograniczone)
  • Wyjście: Status pracy
  • Wyjście: Status zapłonu
Cechy modułu
  • Programowanie trybu pracy używając komputera PC z użyciem Bootloadera
  • Możliwość aktualizacji oprogramowania modułu używając PC i Bootloadera
  • Obsługiwane prędkości magistrali CAN 33...500 Kbit/s
  • Liczba obsługiwanych modeli pojazdów ~350
  • Liczba odczytywanych komunikatów z magistrali CAN ~30
Porty komunikacyjne
  • Wejście: CAN-Bus (J1939)
  • Wyjście: CAN-Bus (J1939)
  • Wyjście: UART (0...5V) (po wgraniu firmware MCB10)
Dane techniczne
  • Zakres napięć zasilających 6...36 V
  • Pobór prądu (przy 12V) 8 mA
  • Zakres temperatury pracy -40...85 °C
  • Wymiary obudowy (dług. x szer. x wys.) 45 x 55 x 18 mm
  • Klasa szczelności obudowy IP40
Karty katalogowe
Homologacje i Certyfikaty