Funkcje
zestaw standardowy dla typowych aut osobowych dostosowany do 13-pinowego wtyku przyczepy wykorzystanie fabrycznego złącza instalacyjnego w samochodzie sterowanie światłem cofania przyczepy dostosowany do pojazdów z lampami LED, włóknowymi i sterowaniem PWM dostosowany do przyczep z oświetleniem włóknowym i LED rozpoznawanie sterowania oświetleniem PWM (cyfrowo) wykrywanie i sygnalizacja dźwiękowa uszkodzonych świateł kierunkowskazów na przyczepie sygnalizacja dźwiękowa rozpoznania podłączenia i rozłączenia przyczepy sekwencyjne sterowanie światłami przeciwmgłowymi sygnalizacja dźwiękowa załączenia światła przeciwmgłowego na przyczepie gniazdo do podłączenia kontrolki informacyjnej LED wyjście dla umożliwienia wyłączania sygnalizacji PDC samochodu OPCJA: dodatkowe warianty wyłączania sygnalizacji PDC za pomocą osobnych modułów PDC-OFF wyprowadzenie w gnieździe napięcia zasilania (+12V) na stałe posiada osobny obwód ładowania akumulatora przyczepy sterowany przekaźnikiem (w zestawie)
Cena katalogowa
385,00 PLN (473,55 PLN z 23% VAT)
TBM-3S-G13-RAV4

Cyfrowy moduł wiązki haka przyczepy z 13-pinowym gniazdem (G13) z pełnym okablowaniem - tj także zasilanie w gnieździe przyczepy. Ma zastosowanie do wszystkich przyczep towarowych, wieszaków rowerowych oraz (w szczególności) do kempingów (z własnym akumulatorem). Zestaw zawiera komplet akcesoriów niezbędnych do montażu modułu do instalacji elektrycznej pojazdu. Wiązkę kablową charakteryzuje jeden wtyk dla podłączenia całego okablowania do modułu co upraszcza montaż.

 

Zestaw ten jest dedykowany do samochodów Toyota RAV4 (gen.5 od 2019 roku) i Highlander (gen.4 od 2020 roku) oraz Suzuki Across (od 2020 roku). Jego cechą szczególną jest dostosowanie wiązek kablowych do wykorzystania fabrycznego złącza w samochodzie do podłączenia wiązki kablowej - m.in. bez konieczności prowadzenia osobnego zasilania do akumulatora samochodu. Z tego powodu proces instalacji jest jeszcze prostszy i zdecydowanie krótszy.

 

Moduł TBM-3S ma wbudowaną funkcję inteligentnego sterowania ładowaniem akumulatora przyczepy. Polega to na załączeniu obwodu ładowania przyczepy tylko przy podwyższonym napięciu zasilania w instalacji elektrycznej samochodu (czyli podczas pracy silnika). W komplecie jest przekaźnik załączający ten obwód.

 

Moduł umożliwia wyłączanie sygnalizacji działania tylnych czujników parkowania (PDC) z wykorzystaniem przewodu wyjściowego z sygnałem "odłączanej masy".

 

Ponad to - moduł poza funkcjami podstawowymi umożliwia m.in.:

  • sekwencyjne sterowanie światłem przeciwmgłowym (54G) w samochodzie pozostawiając załączone na przyczepie;
  • sygnalizację niesprawnych żarówek kierunkowskazów przyczepy (Blink Control) sygnałem dźwiękowym z buzera.

 

Do modułu można podłączyć (opcjonalną) LED-RGY-500 - kontrolkę informacyjną (LED 3 kolory), która sygnalizuje:
  • podłączenie przyczepy;
  • przepalenie żarówek kierunkowskazu przyczepy;
  • włączenie światła przeciwmgłowego przyczepy;
  • status ładowania akumulatora przyczepy kempingowej.

 

Wyłącznym dystrybutorem serii TBM-3 jest firma: AutoHak


Produkt wymaga instalacji przez firmę specjalistyczną - czytaj tutaj.


  • Kod EAN produktu: 5907662622081
Elementy zestawu
  • Moduł sterujący (centralka) 1 szt
  • Kompletna wiązka kablowa do instalacji z fabrycznym złączem w aucie 1 szt
  • Przekaźnik i gniazdo z przyłączami 1 kpl
  • Gniazdo G13 1 szt
  • Zestaw śrubowy 1 kpl
  • Krótki przewodnik instalacji 1 szt
Podstawowe funkcje modułu
Obciążenie prądowe wejść
≤2 mA
Współpraca z oświetleniem LED i jednowłóknowym samochodu
Obsługa instalacji samochodowej ze zmiennym napięciem zasilania lamp (PWM)
Współpraca z oświetleniem LED i żarówkowym przyczepy
Wykrywanie podłączenia przyczepy z oświetleniem żarówkowym
Wykrywanie podłączenia przyczepy z oświetleniem LED
Możliwość sterowania działaniem modułu czujników parkowania samochodu
Wykrywanie uszkodzenia żarówki kierunkowskazu przyczepy
Sterowanie światłem wstecznym przyczepy
Stałe zasilanie na gnieździe przyczepy
Obwód ładowania akumulatora przyczepy
Inteligentne ładowanie akumulatora przyczepy
Diagnostyka i sygnalizacja
Sygnalizacja podłączenia przyczepy
sygnał dźwiękowy; LED-RGY-500 (opcja)
Sygnalizacja awarii kierunkowskazów przyczepy
sygnał dźwiękowy; LED-RGY-500 (opcja)
Sygnalizacja załączenia światła przeciwmgłowego przyczepy
sygnał dźwiękowy; LED-RGY-500 (opcja)
Sygnalizacja załączenia ładowania akumulatora przyczepy
LED-RGY-500 (opcja)
Sposób obsługi tylnych świateł przeciwmgłowych samochodu
Sposób sterowania światłem przeciwmgłowym przyczepy
Sekwencyjny
Sekwencyjny sposób sterowania światłem przeciwmgłowym przyczepy
Całkowite wyłączenie tylnego oświetlenia przeciwmgłowego samochodu
Cechy wiązki elektrycznej
Wiązka typu P2P ("pin-to-pin")
Długość wiązki zasilania
(do złącza fabrycznego) 0,4 m
Długość wiązki do gniazda
1,7 m
Długość wiązki sygnałów wejściowych
L=1,0 P=3,0 m
Dane techniczne
Napięcie zasilania
10-18 V
Maksymalne obciążenie wyjścia świateł pozycyjnych
(każda ze stron) 3 x 5 W
Maksymalne obciążenie wyjścia świateł stop
3 x 21 W
Maksymalne obciążenie wyjścia świateł kierunkowskazów
(każda ze stron) 21+10 W
Maksymalne obciążenie wyjścia światła przeciwmgłowego
21 W
Maksymalne obciążenie wyjścia świateł cofania
21 W
Obciążalność wyjścia sterującego pracą czujnika cofania samochodu
0,5 A
Wyposażenie zestawu
Kompletny zestaw wiązki haka z akcesoriami instalacyjnymi