Funkcje
dostosowany do 13-pinowego wtyku przyczepy (używane 8-pin) sterowanie światłem cofania przyczepy dostosowany do pojazdów z lampami LED, włóknowymi i sterowaniem PWM dostosowany do przyczep z oświetleniem włóknowym (żarówkowym) rozpoznawanie sterowania oświetleniem PWM (analogowo) sekwencyjne sterowanie światłami przeciwmgłowymi wyjście dla umożliwienia wyłączania sygnalizacji PDC samochodu OPCJA: dodatkowe warianty wyłączania sygnalizacji PDC za pomocą osobnych modułów PDC-OFF
MP2RS-G13-8

Moduł MP2RS-G13-8 posiada standardową funkcjonalność sterownika oświetlenia przyczepy z:

  • obsługą światła wstecznego;
  • sterowaniem sekwencyjnym światłem przeciwmgłowym (czyli pozostawienie go załączonego na przyczepie przy wyłączonym na samochodzie);
  • wyjściem do dezaktywacji sygnalizacji działania tylnych czujników parkowania (PDC) po wykryciu podłączenia przyczepy (mogą być potrzebne moduły serii PDC...);
  • obsługą sterowaniem oświetlenia typu "PWM" w samochodzie (czyli gdy jednym przewodem jest sygnalizacja dla dwóch świateł np. "stop" i "pozycja").

 

Jeżeli zestaw MP2RS-G13-8 miałbym obsługiwać np. przyczepy kempingowe to może być rozszerzony do pełnej obsługi gniazda G13 (tj pinów z zasilaniem stałym jak i załączanym) przy wykorzystaniu osobnych akcesoriów jak przede wszystkim PowerKit ("aktywacja" pinów zasilania).

Jednakże rekomendowanym rozwiązaniem dla obsługi przyczep kempingowych są moduły serii MP4/5S lub odpowiednie zestawy modułów cyfrowych WH2S-G13/WH3S-G13.

 

UWAGA: Moduł MP2RS obsługuje przyczepy z oświetleniem żarówkowym (nie LED).

Elementy zestawu
  • Moduł sterujący (centralka) 1 szt
  • Wiązka główna (do gniazda) 1 szt
  • Gniazdo G13 1 szt
  • Zestaw montażowy 1 kpl
  • Zestaw śrubowy 1 kpl
  • Schemat podłączenia 1 szt
Podstawowe funkcje modułu
  • Obciążenie prądowe wejść ≤2 mA
  • Współpraca z oświetleniem LED i jednowłóknowym samochodu
  • Obsługa instalacji samochodowej ze zmiennym napięciem zasilania lamp (PWM)
  • Automatyczne wykrycie podłączenia przyczepy z oświetleniem żarówkowym
  • Automatyczne wykrycie podłączenia przyczepy z oświetleniem LED
  • Możliwość sterowania działaniem modułu czujników parkowania samochodu
  • Sterowanie światłem wstecznym przyczepy
Sposób obsługi tylnych świateł przeciwmgłowych samochodu
  • Sekwencyjny sposób sterowania światłem przeciwmgłowym przyczepy
  • Całkowite wyłączenie tylnego oświetlenia przeciwmgłowego samochodu
Dane techniczne
  • Napięcie zasilania 10-18 V
  • Maksymalne obciążenie wyjścia świateł pozycyjnych (każda ze stron) 3 x 5 W
  • Maksymalne obciążenie wyjścia świateł stop 3 x 21 W
  • Maksymalne obciążenie wyjścia świateł kierunkowskazów (każda ze stron) 21+10 W
  • Maksymalne obciążenie wyjścia światła przeciwmgłowego 21 W
  • Maksymalne obciążenie wyjścia świateł cofania 21 W
  • Obciążalność wyjścia sterującego pracą czujnika cofania samochodu 1 A
Ogólne schematy podłączenia
Homologacje i Certyfikaty